Frans Duijts zit met zijn handen in het haar. De volkszanger kocht weken geleden een dure Dyson-stofzuiger met dweilfunctie, maar van zijn bestelling ontbreekt elk spoor.

Ondanks talloze telefoontjes en berichten blijft een reactie uit, en de frustratie bij Frans groeit met de dag. Uiteindelijk voelt hij zich genoodzaakt om juridische stappen te ondernemen.
Bestelling blijft uit: ‘We worden van kastje naar de muur gestuurd’
Het begon vijf weken geleden met een simpele online bestelling. Frans kreeg een betaalverzoek, voltooide de betaling en wachtte rustig op zijn nieuwe aanwinst. Maar weken later is er nog steeds niets geleverd. “Vijf weken later en driehonderd telefoontjes verder krijgen we nog steeds niets te horen van jullie,” schrijft hij op Instagram.
De zanger probeert via sociale media hulp te krijgen van Dyson zelf. “Wie weet welke weg ik moet of kan bewandelen om tot een oplossing te komen met Dyson?” vraagt hij zijn volgers. Maar ook via officiële kanalen krijgt hij geen gehoor. “Ik ben een beetje wanhopig. Moeten we nu echt elkaar met de rechter erbij gaan aanspreken of wordt dit gewoon opgelost?”
De frustratie van Frans is groot. “We hebben een rechtspersoon ingeschakeld, maar daar wordt gewoon niet op gereageerd,” vertelt hij zichtbaar geërgerd. Zijn bericht op Instagram zorgt inmiddels voor veel reacties van volgers die soortgelijke ervaringen delen.
Reactie van Dyson blijft vaag
De redactie van Shownieuws probeerde de zaak te verifiëren en kreeg binnen vijf minuten iemand van de klantenservice aan de lijn. Toch gaf Dyson weinig duidelijkheid. “Vanwege privacy mogen we niets delen,” luidde de reactie. Wel erkende de medewerker dat er problemen spelen met langere levertijden.
Hoewel de zanger het met humor probeert te relativeren, is de ergernis duidelijk merkbaar. Een dure aankoop doen en wekenlang in onzekerheid zitten, blijkt ook voor een bekende artiest een flinke domper.
Van stofzuigerstress tot podiumchaos
Ondanks zijn frustratie om de vermiste stofzuiger, blijft Frans gewoon optreden. Tijdens Alles Voor De Show vertelde hij openhartig over zijn meest bizarre podiumervaringen. Van vechtpartijen in het publiek tot glazen die om zijn oren vlogen – de zanger heeft het allemaal meegemaakt.
“Dan sta je te zingen en breekt er ineens een vechtpartij uit. Ik heb geleerd om gewoon door te gaan,” zegt Frans nuchter. Hij herinnert zich een optreden waar de chaos zo groot was dat hij verplicht moest stoppen. “Ik ben daar om een feestje te maken, niet om naar een boksgala te kijken.”
Zelfs tijdens gevaarlijke situaties probeert hij zijn kalmte te bewaren. “Er kwam ooit een hele groep mensen het podium op. Dan voel je de bühne letterlijk trillen. Dat is even slikken,” vertelt hij met een glimlach.

Humor en relativering blijven zijn handelsmerk
Of het nu gaat om een vechtpartij of een kapotte microfoon, Frans blijft positief. “Je kunt er achteraf alleen maar om lachen,” zegt hij over een optreden waarbij hij onverstaanbaar bleek te zijn. Zijn fans prijzen hem juist om die nuchtere houding – iets wat hem tot een van de meest geliefde volkszangers van Nederland maakt.
Terwijl de stofzuigerkwestie nog voortduurt, blijft Frans zijn optredens vullen met humor, warmte en herkenbaarheid. Eén ding is zeker: of het nu gaat om een dweilfunctie of een dansvloer, Frans weet altijd hoe hij het schoonveegt.










