Claude heeft na een enigszins teleurstellende twaalfde plaats op het Eurovisie Songfestival 2025 toch reden om te glimlachen. Zijn nummer C’est La Vie blijkt namelijk een ongekend succes op Spotify. In de finaleweek van het festival werd het lied meer dan drie miljoen keer gestreamd, wat het tot het op twee na meest beluisterde Songfestivalnummer van dit jaar maakt.
Verrassend populair bij oudere luisteraars
Spotify maakte maandagmiddag bekend dat Claude met C’est La Vie de derde plek heeft veroverd op de wereldwijde lijst van meest gestreamde Songfestivalnummers van 2025. Opvallend genoeg komt het overgrote deel van die luisteraars uit een oudere doelgroep. Luisteraars boven de 45 jaar kozen massaal voor het nummer van de Nederlandse zanger, wat zijn populariteit in een verrassende hoek plaatst.
KAJ en Tommy Cash bovenaan de lijst
De eerste plaats op de Spotify-hitlijst ging naar Zweden, waar de groep KAJ met hun nummer Bara Bada Bastu maar liefst 5,6 miljoen streams wist te behalen in dezelfde periode. Daarmee lieten ze de concurrentie ver achter zich. De tweede plek werd ingenomen door de Estse artiest Tommy Cash, die met zijn nummer Espresso Macchiato goed was voor 3,4 miljoen streams.
Winnende Songfestivalnummer niet het populairst
Het winnende nummer van het Eurovisie Songfestival zelf, Wasted Love van de Oostenrijkse zanger JJ, eindigde op een bescheiden zesde plek op Spotify. Hoewel hij zaterdagavond de trofee in handen kreeg, bleef zijn nummer steken op 2,1 miljoen streams. Een opmerkelijke tegenstelling tussen succes op het podium en populariteit op streamingplatforms.
Claude’s emotionele terugblik op Instagram
Claude zelf blikte op Instagram terug op zijn optreden, dat voor hem niet vlekkeloos verliep. “Ik haalde twee woorden door elkaar en ik was zo boos op mezelf. Maar dit is echt en C’est La Vie”, schreef hij. Zijn tekstfout kwam hem extra hard aan, omdat hij vooraf al zijn zorgen had geuit over het vergeten van de tekst. Die angst werd helaas werkelijkheid toen hij bij de eerste inzet de mist in ging.
Positieve afsluiting na een bewogen avontuur
Ondanks die tegenslag kijkt Claude ook met een positief gevoel terug op het avontuur. “Wow… Wat een rit! Ik heb van elke seconde genoten. Het laatste optreden zit erop! En het was geweldig!”, aldus de zanger op zijn sociale media.
Wat vind jij van de prestaties van Claude op het Songfestival en zijn succes op Spotify? Laat het ons weten in de reacties op Facebook.